måndag 9 februari 2009

Nostalgitripp

När jag efter avslutat arbetspass och den obligatoriska kvällsrundan med Sudden satte mej till ro framför "burken" för att zappa lite fastnade jag ganska raskt på TV4 film, där den gamla 80 tals klassikern Youngblood visades.

Jag minns mycket väl alla otaliga gånger kasseten stoppades in i den gamla VHS videon modell större och hur jag beundrade och avundades denna lilla späda gossen vid namn Dean Youngblood.

Då 1986, alltså 23 år sedan (känner mig plötsligt väldigt gammal) var denna film en av dom bästa filmer som någonsin gjorts enligt mej själv, vilket jag med 23 års perspektiv på det hela inte har den minsta förståelse för över huvud taget.

Kan bara konstatera att man förändras väldigt mycket på 23 år.
Så jag säger bara en sak "Let`s go pretty boy"

1 kommentar:

Bente sa...

Men jisses vilken skön prick Sudden var då!
23 år sen...........herregud! Det är inte bara du som får en släng av att känna sig gammal kan jag bara upplysa om :))