måndag 20 april 2009

Frånvaro

Eftersom jag har inte har skrivit något på min blogg på nästan en månad så tänkte jag redovisa vad jag pysslat med under tiden.
Det började med att dagis firade 20-års jubileum, dagen till ära hade alla barn och personal satt ihop en show med sång och dans där alla var hipp hoppare och cooola som bara den.
Veckan efter var inte lika skoj ett rejält lass med ved som skulle kapas och staplas, men det blev tillslut färdigt och som grädde på moset slipper vi frysa nästa vinter.Nu var det dax för påsken och några extra lediga dagar med ett fantastiskt väder med grillpremiär som följd.
Men den stora händelsen under påsken var min mormors 100-års kalas ett fantastisk upplevelse, tänk att få vara med på en sådan speciell dag troligen en "once in a liftime experience". En äkta stålmormor det är vad hon är.
Helgen som varit bestämde barnen att vi skulle besöka vår stads alldeles egna vikingaskepp, så med packad fikakorg och ytterligare en underbar vårdag så spenderades ett antal timmar med fika och lek till barnens stora förtjusning.





Inga kommentarer: