måndag 2 mars 2009

Utmaning

Läste på Kalles blogg om en utmaning, och givetvis tävlingsmänniska som man är så måste även jag vara med.

Det gäller alltså att svara på vissa frågor med samma bokstav som ens namn börjar på, för min del bokstaven N


Vad heter du? Niklas
Ett ord på fyra bokstäver? Natt (då BORDE jag sova)
Flicknamn? Nellie (gillar namnet)
Pojknamn? Nenne (kallar sig min son)
Yrke? Nasse-skötare (grisigt)
Färg? Neon grönt (läskigt)
Klädesplagg? Nattsärk (inget för mig)
Mat? Nuggets (inget vidare)
Sak i badrummet? Nässpray (snörvel)
Plats/Stad? Nybro (givetvis)
Orsak att vara sen? När man försovit sig
Något man skriker? Neeej
Film? Nicke Nyfiken (kan den utantill)
Något man dricker? Någon singel malt whisky (vore enklare om man hette Willy)
Artist? N.O.I.C.E (nostalgi)
Djur? Nedrans råttor (försvinn ur mitt hus)
Gatunamn? Norra vägen
Bil? Nissan
Sång? När verkligheten blir sagolik med Robert Broberg
Aktivitet med mer än en deltagare? Nakenbad (hoppsan!)

Utmaningen går vidare till alla som vågar och känner sig manade

Inga kommentarer: