tisdag 13 januari 2009

Nystart......

Idag bestämde jag mig, har man bestämt sig för att ha en blogg så ska man uppdatera den mer än en gång i halvåret.

Så dagen till ära så har jag avklarat min första arbetsdag efter en 3 veckor lång jul o nyårsledighet.
Hur var det då att komma tillbaka till jobbet? Tungt? Ångest?
Nej faktiskt inte när stämpelkortet drogs genom läsaren och det välbekanta pipet förkunnade att du verkligen var tillbaka på jobbet så var allt som vanligt igen, sorgligt kan tyckas men faktum är att det ganska skönt att gå tillbaka till lite vardagliga rutiner såsom att stiga upp i tid på morgonen och försöka att komma isäng i tid på kvällen (vilket jag har väldigt svårt för) regelbundna mattider mm.

Det var även barnens första dag på dagis efter ledigheten och det tog på krafterna vill jag lova, båda två somnade så gott i tv-soffan till bolibompa.

Inga kommentarer: