söndag 18 januari 2009

Problem

Jag brukar komma ganska så bra överens med datorer i dom flesta sammanhang, jag har under min levnadstid haft flera passionerade relationer med diverse datorer (ibland har jag till och med haft mer än en på samma gång).
Men idag har jag träffat en dator där det redan börjat knaka i fogarna och det rejält.
Det är på detta viset att min kära sambo kom hem med en liten laptop som hon fått på sitt ny jobb och ville att jag skulle ordna så att hon kan koppla upp sig mot vårat trådlösa nätverk så hon kan jobba med samma förutsättningar här hemma som på jobbet, givetvis tog jag mig an uppgiften, en ny bekantskap att inleda ett förhållande med, men det visade sig att vi inte alls drog jämt hårda ord började utväxlas nästan omedelbart och eftersom vi båda två verkar vara lika envisa och tjuriga så slutade kvällen med ett praktgräl.
Det sägs ju även att man inte ska gå och lägga sig som ovänner men i detta fallet finner jag ingen annan utväg eftersom jag inte tänker krypa till korset och be om ursäkt.

Inga kommentarer: