onsdag 21 januari 2009

Sova!!!!!!!!

Varför ska det vara så himla svårt att komma i säng på kvällarna?


Nu sitter man här framför datorn och klockan börjar närma sig midnatt vilket skulle vara helt acceptabelt om jag hade haft ett vanligt 9-5 jobb.


Men eftersom detta inte är fallet utan jag jobbar skift och just denna veckan är det morgonskift som gäller, detta innebär att klockan ringer 04.00 i morgonbitti (eller rättare sagt i natt) vilket kommer att innebära min fjärde raka natt med endast 4 timmars sömn.


Mitt mål sedan jag började jobba skift för ca 7 år sedan har varit att åtminstone skrapa ihop 6 timmars sömn per natt under min morgonvecka men det målet har gått käpprätt åt h##vete, räknar man lite snabbt så kommer jag fram till detta.


52 veckor per år minus 8 veckor för semester+diverse annat frånfall, alltså 44 arbetsveckor per år med andra ord 22 morgonveckor.

Jag har haft som mål att sova 6 timmar per natt 5 nätter i veckan under dessa sju år vilket skulle resultera i 4620 timmars planerad sömn under dessa 7år.

Men räknar man på hur mycket jag verkligen har sovit under dessa sju år så blir resultatet ca 3465 timmar vilket innebär att jag ligger 1155 timmar efter med sömnen, inte bra det inte.


Läser man sen detta så måste det till skärpning http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnbrist


Med andra ord LÄGGDAGS



1 kommentar:

Kalle sa...

Sova är överskattat